RoyalDesign.se
Sök

Head of Customer Service

Din roll

Royal Design och Rum21 är nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Vi är en snabbväxande aktör som nu söker ytterligare en stjärna till vårt team. Varje månad får vi besök av fem miljoner människor som söker efter inspiration, information och det senaste inom trender och design – vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, inredning samt glas och porslin.

Under 2018 investerade vi i en ny, modern omnikanalsplattform. Grunden för tillväxt har aldrig varit bättre.

Nu är vi redo att skriva nästa kapitel i vår historia. För att maximera vår potential söker vi dig som vill var med på vår resa; att bli den största omnikanalsaktören i Norden inom E-handel för heminredning och möbler. Du kommer vara en del av ett flexibelt och snabbfotat team. Du har meriter som visar på att du har den kompetens och kapacitet som krävs för att utmärka sig i rollen som Head of Customer Service.

Vi söker dig som brinner för:

• Att leverera kundupplevelse i världsklass
• Att överträffa kundens förväntningar
• Att passionerat leda och inspirera team
Antar du utmaningen?

Ansvar:

• Leda, utmana och utveckla Royal Design Groups interna och externa kundtjänstavdelning.
• Äga och hantera alla projekt relaterade till att utveckla kundtjänstavdelningen.
• Säkerställa snabb och direkt kunddialog samt tillgänglighet över alla kanaler och marknader.
• Utveckla och ta fullt ansvar för att upprätthålla budgetar och prognoser för samtliga marknader.
• Aktivt samarbeta över avdelningar i organisationen för att säkerställa att affärsmålen är uppfyllda.
• Analysera användarupplevelse, följa kundfeedback på sociala medier, NPS och liknande mätetal för att utveckla rutiner och processer.
• Identifiera och agera på eventuella brister i rutiner och processer på andra avdelningar som skapar missnöjda kunder.
• Prognosticera och planera resursallokering för våra externa callcenters.
• Leda, inspirera och entusiasmera dina kollegor, partners och kamrater.
• Rekrytera nya talanger vid behov.

Du ansvarar för ett team om 10 medarbetare på kontoret i Kalmar samt som kravställare +30 personer hos externa callcenters. Till din hjälp har du en teamleader i Kalmar. Du rapporterar till VD Magnus Pettersson. Placeringsort Stockholm, du besöker Kalmar varje och Göteborg varannan vecka.

Kvalifikationer och personliga egenskaper:

• Akademisk examen i företagsekonomi, hospitality eller liknande
• Bevisad arbetslivserfarenhet inom servicesektorn, 5+ års erfarenhet
• 3+ års erfarenhet i en roll med personalansvar
• Hög förståelse och bevisade meriter relaterade till överträffande av kundförväntningar
• Passion för kunder och problemlösning
• Starka analytiska färdigheter och datadrivet tänkande
• Uppdaterad i de senaste trenderna, verktygen och bästa praxis för kundservice
• Utmärkt ledarskaps-, kommunikations- och förhandlingsförmåga
• Agerar pragmatiskt, respekterar deadlines och förstår att ingen annan gör jobbet för dig
• Har entreprenörskap i blodet med en drivkraft för att revolutionera e-handelsbranschen
• Trivs i en snabbföränderlig miljö som ständigt anpassar sig till nya förändringar. Drivs och stimuleras av ambitiösa mål och resultatorientering
Som person tror vi att du har en positiv, ärlig och ödmjuk attityd

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en växande arbetsplats där du är med och påverkar vår resa. Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom marknadsmässiga villkor erbjuder vi bland annat branschens grymmaste kollegor och bra personalrabatt.

Placeringsort

Stockholm

Antar du utmaningen?

I så fall ser vi fram emot din ansökan! Då vi kallar till intervjuer löpande är du välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev och om möjligt rekommendationsbrev så snart som möjligt. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast, enligt överenskommelse.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta magnus.pettersson@royaldesign.com
Välkommen med din ansökan!

Royal Design Group värnar om en rekrytering och arbetsplats fri från diskriminering, som ger lika möjligheter för alla. Vi tror på att mångfald inom erfarenheter, perspektiv och bakgrund leder till en bättre arbetsmiljö och därmed en bättre kundupplevelse.

Välkommen med din ansökan!

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot