Kundtjänstmedarbetare - Tysktalande

Eine deutsche Stellenbeschreibung findest du weiter unten.

Royal Design och Rum21 är nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Varje månad har vi fem miljoner besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, inredning samt glas och porslin.

Företaget är just nu i en expansiv fas där vi bland annat ser över vår serviceverksamhet. Vi vill nu ta nästa steg och lyfta nivån för att ge våra kunder en service i världsklass.

Din roll

Du kommer att tillhöra vår internationella kundserviceavdelning. Här kommer du primärt att hantera vår tyskspråkiga marknad. Du skall vara väldigt bekväm med det tyska språket i både tal och skrift.

I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du med inkommande samtal och mail från både befintliga och potentiella kunder. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i våra affärssystem. I rollen är det stort fokus på kundsupport och kundens upplevelse. Du ingår i ett team med en närvarande teamleader som motiverar dig och ger dig stöd i arbetet. Du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter och i rollen och inom företaget på sikt. 

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett starkt driv och kan leverera hög kvalitet även med snäva deadlines. Vi har en målbild att leverera service i världsklass och din ambition bör spegla våra mål.  Du har förmåga att se ett helhetsperspektiv samtidigt som du har känsla och blick för detaljer. Vi ser att du är lösningsorienterad, har ett flexibelt arbetssätt och kan hantera tyngre belastningsperioder.

Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med e-handel och service samt har ett stort intresse för inredning.

Tjänsten

Tjänsten är tillsvidare med provanställning 6 månader. Du kommer arbeta heltid (kontorstid) på vårt kontor på Svensknabben i Kalmar.

Vad erbjuder vi?

Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom marknadsmässiga villkor erbjuder vi bland annat branschens härligaste kollegor och bra personalrabatt.

Ansökan

Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev. Specificera gärna vilka system och program du har erfarenhet av att arbeta i samt ungefärlig tidpunkt för när du skulle ha möjlighet att påbörja anställningen.

Vi kallar till intervjuer löpande. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Vid frågor om tjänsten och för att skicka in din ansökan:

Dan Ericsson
Contact Center Manager

Dan.Ericsson@royaldesign.com

Välkommen med din ansökan!

Royal Design Group värnar om en rekrytering och arbetsplats fri från diskriminering, som ger lika möjligheter för alla. Vi tror på att mångfald inom erfarenheter, perspektiv och bakgrund leder till en bättre arbetsmiljö och därmed en bättre kundupplevelse.

Deutsche Stellenbeschreibung:

Royal Design und Rum21 sind die führenden Marken im Bereich des Skandinavischen Designs. Mit monatlich über 5 Millionen Besuchern, sind wir der führende Online-Shop für moderne und klassische Einrichtung.  

Das Unternehmen befindet sich derzeit in einer expansiven Phase, in der wir unter anderem unsere Serviceaktivitäten überprüfen. Wir wollen jetzt den nächsten Schritt machen und das Niveau erhöhen, um unseren Kunden einen erstklassigen Service zu bieten.

 

Deine Rolle

Du wirst zu unserer internationalen Kundendienstabteilung gehören. Hier bearbeitest du in erster Linie unseren deutschsprachigen Markt. Du solltest mit der deutschen Sprache sowohl in Wort als auch Schrift sehr vertraut sein.

Als Kundendienstmitarbeiter bearbeitest du eingehende Anrufe und E-Mails von bestehenden und potenziellen Kunden. Deine Aufgabe ist es, die richtige Lösung für den Kunden zu finden und die Fälle anschließend in unseren Geschäftssystemen zu verwalten. In dieser Rolle liegt ein großer Fokus auf der Kundenbetreuung und dem Kundenerlebnis. Du bist Teil eines großartigen Teams mit einem Teamleiter, der dich motiviert und in jeglicher Hinsicht unterstützt. Langfristig garantieren wir dir gute Entwicklungsmöglichkeiten in der Rolle und im Unternehmen.

Qualifikationen und persönliche Merkmale

Wir suchen Persönlichkeiten, die einen starken Antrieb haben und auch bei knappen Deadlines stets hohe Qualität liefern können. Unser Ziel ist es, erstklassigen Service zu bieten und dein Ehrgeiz sollte dieses Bild widerspiegeln. Du hast die Fähigkeit, eine ganzheitliche Perspektive zu sehen, während du das Gefühl und die Liebe zum Detail nicht aus den Augen verlierst. Wir sehen, dass du lösungsorientiert bist, einen flexiblen Ansatz hast und auch größere Belastungsperioden bewältigen kannst.

Von Vorteil ist es, wenn du Erfahrung in der Arbeit mit E-Commerce oder Customer-Service und Interesse an Einrichtung und Innenarchitektur hast.

Die Stelle

Es handelt sich um eine Vollzeit-Stelle mit einer Probezeit von 6 Monaten. Unser Büro befindet sich in Kalmar.

Was bieten wir?

Wir glauben an Offenheit, Kreativität und Chancengleichheit. Neben den Marktbedingungen bieten wir unter anderem die besten Kollegen, die du dir vorstellen kannst und einen guten Mitarbeiterrabatt.

Bewerbung

Deine Bewerbung sollte einen Lebenslauf und ein knackiges Motivationsschreiben enthalten. Bitte gib an, auf welchen Systemen und Programmen du Erfahrung hast und wann du starten könntest. Die Stelle ist ab sofort zu besetzen.

Bei Fragen zu deiner Bewerbung oder der Stelle:

Dan Ericsson
Contact Center Manager

Dan.Ericsson@royaldesign.com

Wir freuen uns auf deine Bewerbung!

Die Royal Design Group gewährleistet eine Rekrutierung und einen Arbeitsplatz, der frei von Diskriminierung ist und Chancengleichheit für alle bietet. Wir glauben, dass die Vielfalt der Erfahrungen, Perspektiven und Hintergründe zu einem besseren Arbeitsumfeld und damit zu einem besseren Kundenerlebnis führt.

 

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot