Våra öppettider:
Vardagar 9-16
Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du fyller i vårt kontaktformulär för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet.
Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.
Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du använder vårt kontaktformulär. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen till fraktbolaget. Om varan skulle komma fram skadad får du ta kontakt med oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig.
Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.
Då vi är återförsäljare går vi efter tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti, se punkt 6 i köpvillkoren.