Skip to content

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.
Kontakt
Populära frågor
Leveranser
Retur & Återbetalning
Produkter & Priser
Presentkort & Rabattkoder
Reklamationer
Betalning & Faktura
Företagsbeställning

Fick du svar på din fråga? Om inte, så är du varmt välkommen att kontakta oss:

Chatta med oss
Chatta med en kundtjänstmedarbetare under bemannade öppettider eller med vår AI-assistent som är tillgänglig dygnet runt.

Öppettider för chatt med personlig service:
Vardagar
09.00 - 11.00
14.00 - 16.00

Chatten är tillgänglig via den gröna ikonen i det nedre högra hörnet.

Observera att vid hög belastning kan chatten tillfälligt vara stängd.
Tack för din förståelse!

E-post
[email protected]
Vi strävar efter att svara dig så snart som möjligt, inom 48 timmar på vardagar.


Telefon
Måndag - Tisdag 09.00 - 11.00
010 750 27 88

Vi ser fram emot att hjälpa dig!

 

Reklamationer

Vilka regler och villkor gäller för en reklamation?

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du fyller i vårt kontaktformulär för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet.

Hur länge har jag rätt att reklamera?

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Hur reklamerar jag en vara?

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du använder vårt kontaktformulär. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

Mitt paket är skadat i leveransen – vad gör jag?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen till fraktbolaget. Om varan skulle komma fram skadad får du ta kontakt med oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig.

Kostar det något att reklamera en vara?

Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

Hur lång är produktgarantin?

Då vi är återförsäljare går vi efter tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti, se punkt 6 i köpvillkoren.

Fick du svar på din fråga?

125kr rabatt på ditt första köp*Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få exklusiva erbjudanden och inspiration direkt i din inkorg! *Gäller vid köp över 1000kr.
Jag godkänner RoyalDesigns integritetspolicy

Om Royal Design

Sveriges största utbud av inredning, möbler och design till ditt hem. RoyalDesign erbjuder ett sortiment med över 40 000 produkter. Inredning på nätet när det är som bäst.

Vi finns i flera länder.

  • Chatta med en kundtjänstmedarbetare under bemannade öppettider eller med vår AI-assistent som är tillgänglig dygnet runt. Chatten är tillgänglig via den gröna ikonen i det nedre högra hörnet.
  • Öppettider för chatt med personlig service Vardagar 09.00 - 11.00, 14.00 - 16.00
  • [email protected]
  • Öppettider telefon: Måndag - Tisdag 09.00 - 11.00 010 750 27 88
Bolagsnamn: Royal Design Group AB
Momsregistreringsnummer: SE556573-242601
Porfyrvägen 2
38237 Nybro
Sweden

Information

© 2025 RoyalDesign.se