Kundtjänst
Butik
Varumärken
Nyheter
Designfynd
Inspiration
Möbler
Belysning
Inredning
Köket
Servering
Textil & Mattor
Accessoarer
Utemöbler
Varumärken
Nyheter
Påsk
Alltid bra pris
Inspiration
Outlet
Följ oss
Gratis frakt över 499 kr
Snabba trygga leveranser
Köp nu, betala senare

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.
Populära frågor
Leveranser
Retur & Återbetalning
Produkter & Priser
Presentkort & Rabattkoder
Reklamationer
Betalning & Faktura
Företagsbeställning
Kontakt

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 8-17

Telefonnummer: 010 750 27 88

Stängt Långfredagen 29/3 och Annandag Påsk 1/4

Reklamationer

Vilka regler och villkor gäller för en reklamation?

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du fyller i vårt kontaktformulär via Returnado för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet.

Hur länge har jag rätt att reklamera?

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Hur reklamerar jag en vara?

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du använder vårt kontaktformulär. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

Mitt paket är skadat i leveransen – vad gör jag?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen till fraktbolaget. Om varan skulle komma fram skadad får du ta kontakt med oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig.

Kostar det något att reklamera en vara?

Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

Hur lång är produktgarantin?

Då vi är återförsäljare går vi efter tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti, se punkt 6 i köpvillkoren.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 5 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot

Prenumerera på våra nyhetsbrev
Få mängder av inspiration, nyheter och mycket mer i din inkorg!

Om Royal Design

Sveriges största utbud av inredning, möbler och design till ditt hem. RoyalDesign erbjuder ett sortiment med över 50 000 produkter. Inredning på nätet när det är som bäst.

Vi finns i flera länder.

  • Vardagar 08-17
  • Stängt Långfredagen 29/3 och Annandag Påsk 1/4
Bolagsnamn: Royal Design Group AB
Momsregistreringsnummer: SE556573-242601
Porfyrvägen 2
38292 Nybro
Sweden

Följ oss

© 2024 RoyalDesign.se
Handla och betala tryggt hos oss
Möbler Belysning Inredning Köket Servering Textil & Mattor Accessoarer Utemöbler Varumärken Kundtjänst & Information Designers Presentkort Vår butik Nyheter Påsk Alltid bra pris Inspiration Outlet