Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 9-17

Telefonnummer: 010 510 70 70

Reklamationer

Vilka regler och villkor gäller för en reklamation?
Visa fråga

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis där felaktigheten/defekten tydligt framgår, samt ditt ordernummer.

Hur länge har jag rätt att reklamera?
Visa fråga

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Hur reklamerar jag en vara?
Visa fråga

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du skickar in bilder på defekten tillsammans med ditt ordernummer via kontaktformuläret. Så fort vi mottagit detta så kommer vi att återkomma till dig med ett svar i ditt ärende. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

Mitt paket är skadat i leveransen – vad gör jag?
Visa fråga

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen till fraktbolaget. Om varan skulle komma fram skadad får du ta kontakt med vår kundtjänst, så hjälper vi dig. Vänligen skicka in en bild tillsammans med ditt ordernummer, så skickar vi en ny produkt alternativt krediterar dig för köpet direkt.

Kostar det något att reklamera en vara?
Visa fråga

Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

Hur lång är produktgarantin?
Visa fråga

Då vi är återförsäljare går vi efter tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti, se punkt 6 i köpvillkoren.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot