Kundtjänst
Butik
Varumärken
Nyheter
Designfynd
Inspiration
Möbler
Belysning
Inredning
Köket
Servering
Textil & Mattor
Accessoarer
Utemöbler
Varumärken
Nyheter
Påsk
Alltid bra pris
Inspiration
Outlet
Följ oss
Gratis frakt över 499 kr
Snabba trygga leveranser
Köp nu, betala senare

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.
Populära frågor
Leveranser
Retur & Återbetalning
Produkter & Priser
Presentkort & Rabattkoder
Reklamationer
Betalning & Faktura
Företagsbeställning
Kontakt

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 8-17

Telefonnummer: 010 750 27 88

Populära frågor

Jag har precis beställt - vad händer nu?

Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp, samt aktuell lagerstatus för alla orderrader. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via E-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

Kan jag ändra eller ta bort min order?

Vi automatiserar vårt lager och börjar behandla din order snarast möjligt. När processen är påbörjad kan du inte göra en ändring/annullera din order. Du kan alltid returnera enligt våra köpvillkor (5.2 returer)

Varför har jag inte mottagit alla mina varor som jag har beställt?

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Detta anges då i den spårningslänk du får i din leveransbekräftelse. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina försändelser via speditörens hemsida.

Var är min beställning? Kan jag spåra den?

I ditt leveransbesked finns en spårningslänk du kan använda för att se aktuell status. Du kan också gå till vår sida för leveransinformation via länken i sidfoten för länkar till respektive speditör där du också kan spåra din försändelse. Om du inte fått något leveransbesked eller har andra frågor är du varmt välkommen att ringa till oss eller kontakta oss här.

Hur gör jag en retur eller registrerar en reklamation?

För att få en returfraktsedel eller registrera en reklamation, vänligen följ vår detaljerade returguide som du hittar under "Returer & Reklamationer"

Jag har ett presentkort - hur använder jag det?

Om du har ett presentkort du vill använda så fyller du i denna koden i kassan. Observera att kortnumret ska skrivas utan mellanslag. När du aktiverar ditt presentkort så kommer beloppet på att dras av från totalsumman på din beställning. Om värdet på presentkortet överstiger totalsumman på din beställning så sparas resterande belopp på ditt presentkort.

Kan jag kombinera rabatter och presentkort?

Det går självklart bra att kombinera en rabattkod med ett presentkort, däremot så kan man inte kombinera en rabattkod med en annan rabattkod. Det går även bra att registrera mer än ett presentkort om du skulle ha flera presentkort du önskar att betala med. Observera att rabattkoder inte gäller på kampanjvaror.

Hur länge är ett presentkort hos er giltigt?

Alla presentkort som är köpta via vår hemsida har en giltighetstid på 2 år. Datumet står även utskrivet på presentkortet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 7-14 dagar efter att det ankommit, beroende på vilken speditör du valt. För mer information om vilken liggetid som gäller för ditt paket hänvisar vi dig till respektive speditör. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig en avgift för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp. Vänligen se punkt 2.9 i våra köpvillkor för detaljer och avgifter.

Kan jag lämna tillbaka en vara jag köpt på nätet i en butik?

I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte retur i butik för varor köpta online. Detta gäller även om du köpt en vara online och valt att hämta ut i butik.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 5 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot

Prenumerera på våra nyhetsbrev
Få mängder av inspiration, nyheter och mycket mer i din inkorg!

Om Royal Design

Sveriges största utbud av inredning, möbler och design till ditt hem. RoyalDesign erbjuder ett sortiment med över 50 000 produkter. Inredning på nätet när det är som bäst.

Vi finns i flera länder.

  • Vardagar 08-17
Bolagsnamn: Royal Design Group AB
Momsregistreringsnummer: SE556573-242601
Porfyrvägen 2
38292 Nybro
Sweden

Följ oss

© 2024 RoyalDesign.se
Handla och betala tryggt hos oss
Möbler Belysning Inredning Köket Servering Textil & Mattor Accessoarer Utemöbler Varumärken Kundtjänst & Information Designers Presentkort Vår butik Nyheter Påsk Alltid bra pris Inspiration Outlet