Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Populära frågor

Jag har precis beställt - vad händer nu?
Visa fråga

Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp, samt aktuell lagerstatus för alla orderrader. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via E-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

Varför har jag inte mottagit alla mina varor som jag har beställt?
Visa fråga

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Detta anges då i den spårningslänk du får i din leveransbekräftelse. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina försändelser via speditörens hemsida.

Varför delas min beställning upp i flera leveranser?
Visa fråga

Under hösten 2019 har vi lager på två olika ställen för att vi automatiserar vårt nya lager. Detta påverkar inte leveranstiden av dina beställda varor men din beställning kan bli uppdelad i två eller flera leveranser. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina försändelser via speditörens hemsida. Den beräknade leveranstiden för din beställda produkt/produkter hittar du på produktsidan samt i orderbekräftelsen som du fått till din email. 

Kan jag ändra eller ta bort min order?
Visa fråga

Om du ångrat din beställning och vi inte redan har hunnit börja plocka ihop din order så går det bra att göra ändringar/ta bort din beställning. Vi kan dessvärre inte höja beloppet på en kortbetalning/faktura och kan således inte lägga till produkter/byta till en dyrare produkt. Om vi hunnit börja plocka ihop din order så kan du skicka tillbaka leveransen till oss när den kommit fram till ombudet eller en hemleverans/företagsleverans. Observera att du som kund då står för returfrakten tillbaka till oss. Returfrakten är 69 kr för att lämna in via ett ombud och 199 kr för upphämtning av leveransen.

Vad kostar frakten?
Visa fråga

Vi erbjuder oftast fri frakt för beställningar över ett visst belopp. Gränsen för fri frakt kan uppdateras och du hittar den aktuella gränsen i sidhuvudet på startsidan, samt på sidan för leveransinformation i sidfoten. Här finns också våra ordinarie priser per fraktsätt specificerat. De skiljer sig lite beroende på vilken speditör du väljer och om det är en hemleverans eller leverans till postombud.

Var är min beställning? Kan jag spåra den?
Visa fråga

I ditt leveransbesked finns en spårningslänk du kan använda för att se aktuell status. Du kan också gå till vår sida för leveransinformation via länken i sidfoten för länkar till respektive speditör där du också kan spåra din försändelse. Om du inte fått något leveransbesked eller har andra frågor är du varmt välkommen att ringa till oss eller kontakta oss här.

Jag har ett presentkort - hur använder jag det?
Visa fråga

Om du har ett presentkort du vill använda så fyller du i denna koden i kassan. När du aktiverar ditt presentkort så kommer beloppet på att dras av från totalsumman på din beställning. Om värdet på presentkortet överstiger totalsumman på din beställning så sparas resterande belopp på ditt presentkort.

Kan jag kombinera rabatter och presentkort?
Visa fråga

Det går självklart bra att kombinera en rabattkod med ett presentkort, däremot så kan man inte kombinera en rabattkod med en annan rabattkod. Det går även bra att registrera mer än ett presentkort om du skulle ha flera presentkort du önskar att betala med. Observera att rabattkoder inte gäller på kampanjvaror.

Hur länge är ett presentkort hos er giltigt?
Visa fråga

Alla presentkort som är köpta via vår hemsida har en giltighetstid på 2 år. Datumet står även utskrivet på presentkortet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Visa fråga

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig en avgift för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp. Vänligen se punkt 2.9 i våra köpvillkor för detaljer och avgifter.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot