RoyalDesign.se
Sök

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Populära frågor

Hur gör jag för att beställa?
Visa fråga

När du har sett ut en produkt du vill köpa så väljer du antal av produkten och sedan klickar du på knappen Lägg i kundvagn för att lägga produkten i kundvagnen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din kundvagn. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i kundvagnen går du till kassan, vars knapp du hittar högst upp till höger på den aktuella sidan. I kassan fyller du i dina uppgifter och fortsätter sedan till betalning. Det går även bra att ringa in till vår kundtjänst på 010 510 70 70, så hjälper vi dig att lägga en beställning.

Hur vet jag att min order gått igenom
Visa fråga

En orderbekräftelse skickas till dig via din mailadress du angett vid beställning när din order är slutförd via vår hemsida.

Vad är de minsta/största jag kan beställa
Visa fråga

Vi har inget max eller min på hur mycket du kan beställa. På ordrar över 499 kr erbjuder vi fri frakt om din order skickas via ombud eller till någon av våra Royal Design butiker. Annars kostar frakten 49 kr om du väljer leverans till ombud. Leverans och uthämtning i butik är gratis även för ordrar under detta belopp. Vid beställning av skrymmande produkter så skickas din leverans som en hemleverans per automatik, fraktkostnaden för detta baseras då på vart i landet du bor samt vilken tjänst du väljer. Alla försändelser skickas fullt försäkrade. Om du vill skicka ordern utrikes tillkommer en fraktkostnad på 299 kr. Om du vill beställa ett stort antal (över 20) av samma artikel, ta gärna kontakt med oss för offert innan du lägger beställningen.

Hur registrerar jag min rabattkod / mitt presentkort?
Visa fråga

Om du har en rabattkod eller ett presentkort du vill använda för att betala / delbetala ditt köp så fyller du i denna koden i kassan steg 1, där står det "Rabattkod eller presentkort? Klicka här" och fyller sedan i din kod. Genom att trycka på knappen "aktivera" så kommer beloppet på din rabattkod / ditt presentkort att dras av från totalsumman på din beställning. Om värdet på presentkortet överstiger totalsumman på din beställning så kommer ett nytt presentkort på resterande belopp att skickas ut till dig via din mailadress.

Kan jag kombinera rabatter och presentkort?
Visa fråga

Det går självklart bra att kombinera en rabattkod med ett presentkort, däremot så kan man inte kombinera en rabattkod med en annan rabattkod. Det går även bra att registrera mer än ett presentkort om du skulle ha flera presentkort du önskar att betala med. Observera att rabattkoder inte gäller på kampanjvaror.

Hur länge är ett presentkort hos er giltigt?
Visa fråga

Alla presentkort som är köpta via vår hemsida har en giltighetstid på 3 år. Datumet står även utskrivet på presentkortet.

Kan jag ändra eller ta bort min order?
Visa fråga

Om du ångrat din beställning och vi inte redan har hunnit börja plocka ihop din order så går det bra att göra ändringar/ta bort din beställning. Vi kan dessvärre inte höja beloppet på en kortbetalning/faktura och kan således inte lägga till produkter/byta till en dyrare produkt. Om vi hunnit börja plocka ihop din order så kan du skicka tillbaka leveransen till oss när den kommit fram till ombudet eller en hemleverans/företagsleverans. Observera att du som kund då står för returfrakten tillbaka till oss. Returfrakten är 69 kr för att lämna in via ett ombud och 150 kr för upphämtning av leveransen. Om du som kunden väljer att inte ta emot leveransen så är det en avgift på 200 kr för ej uthämtat paket.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot