Sök
Service
Kundtjänst
Shops
Butik
Brands
Varumärken
News
Nyheter
Campaign
Kampanjer
Inspiration
Inspiration
Möbler
Belysning
Inredning
Köket
Servering
Textil & Mattor
Accessoarer
Utemiljö
Varumärken
Varumärken
Kampanjer
Alla erbjudanden
Nyheter
Outlet
Inspiration
Följ oss
Sök
Checkbox
Gratis frakt över 599 kr
Checkbox
Snabba trygga leveranser
Checkbox
30 dagars öppet köp

Kundtjänst

Under perioden 9-13 mars uppgraderar vi vårt affärssystem. Denna uppgradering kan leda till längre hanteringstider på vårt lager och i vår kundservice. Vi tackar för ditt tålamod och gör vårt yttersta för att du som kund ska märka av detta så lite som möjligt. Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.
Star
Populära frågor
Order
Leveranser
Returns
Retur & Återbetalning
Tag
Produkter & Priser
Invoice
Presentkort & Rabattkoder
Complaint
Reklamationer
Invoice
Betalning & Faktura
Company Order
Företagsbeställning
Envelope
Kontakt

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 8-17

Telefonnummer: 010 750 27 88

Populära frågor

RoyalDesigns systembyte - hur påverkas jag?
Visa fråga

Mellan den 9-14:e mars genomför vi en systemuppgradering. Du kan fortsätta handla som vanligt och vi gör vårt yttersta för att det ska påverka dig så lite som möjligt, men du kan märka det på några sätt:

Längre hanteringstid på lagret - Vi kan inte skicka några ordrar innan uppgraderingen är klar den 14:e mars. Om du lägger en order mellan den 9:e och den 14:e så kommer den därför inte kunna skickas lika snabbt som vanligt.

Försenad orderbekräftelse - Din orderbekräftelse kan komma fram lite senare än vanligt (upp till 10 minuter), särskilt under kvällen när många handlar hos oss.

Längre svarstid på kundservice - Vi kan få högre belastning på kundservice, och det kan därför ta lite längre tid än vanligt innan vi kan svara på dina frågor.

Hanteringstid för returer - Vissa returer kan ta lite längre tid att hantera innan vi är helt varma i det nya systemet

Lagersaldon på sajt - I enstaka fall kan det stå att en produkt finns i lager på produktsidan, trots att den egentligen är slut i lager. Den lagerstatus som syns i kassan är den korrekta.

Tack för din förståelse och tålamod!

Jag har precis beställt - vad händer nu?
Visa fråga

Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp, samt aktuell lagerstatus för alla orderrader. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via E-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

Kan jag ändra eller ta bort min order?
Visa fråga

Vi automatiserar vårt lager och börjar behandla din order snarast möjligt. När processen är påbörjad kan du inte göra en ändring/annullera din order. Du kan alltid returnera enligt våra köpvillkor (5.2 returer)

Varför har jag inte mottagit alla mina varor som jag har beställt?
Visa fråga

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Detta anges då i den spårningslänk du får i din leveransbekräftelse. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina försändelser via speditörens hemsida.

Var är min beställning? Kan jag spåra den?
Visa fråga

I ditt leveransbesked finns en spårningslänk du kan använda för att se aktuell status. Du kan också gå till vår sida för leveransinformation via länken i sidfoten för länkar till respektive speditör där du också kan spåra din försändelse. Om du inte fått något leveransbesked eller har andra frågor är du varmt välkommen att ringa till oss eller kontakta oss här.

Hur gör jag en retur eller registrerar en reklamation?
Visa fråga

För att få en returfraktsedel eller registrera en reklamation, vänligen följ vår detaljerade returguide som du hittar under "Returer & Reklamationer"

Jag har ett presentkort - hur använder jag det?
Visa fråga

Om du har ett presentkort du vill använda så fyller du i denna koden i kassan. Observera att kortnumret ska skrivas utan mellanslag. När du aktiverar ditt presentkort så kommer beloppet på att dras av från totalsumman på din beställning. Om värdet på presentkortet överstiger totalsumman på din beställning så sparas resterande belopp på ditt presentkort.

Kan jag kombinera rabatter och presentkort?
Visa fråga

Det går självklart bra att kombinera en rabattkod med ett presentkort, däremot så kan man inte kombinera en rabattkod med en annan rabattkod. Det går även bra att registrera mer än ett presentkort om du skulle ha flera presentkort du önskar att betala med. Observera att rabattkoder inte gäller på kampanjvaror.

Hur länge är ett presentkort hos er giltigt?
Visa fråga

Alla presentkort som är köpta via vår hemsida har en giltighetstid på 2 år. Datumet står även utskrivet på presentkortet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Visa fråga

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 7-14 dagar efter att det ankommit, beroende på vilken speditör du valt. För mer information om vilken liggetid som gäller för ditt paket hänvisar vi dig till respektive speditör. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig en avgift för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp. Vänligen se punkt 2.9 i våra köpvillkor för detaljer och avgifter.

Kan jag lämna tillbaka en vara jag köpt på nätet i en butik?
Visa fråga

I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte retur i butik för varor köpta online. Detta gäller även om du köpt en vara online och valt att hämta ut i butik.

Fick du svar på din fråga?

Möbler Belysning Inredning Köket Servering Textil & Mattor Accessoarer Utemiljö Varumärken Kundtjänst & Information Kampanjer Alla erbjudanden Nyheter Outlet Inspiration