Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 9-17

Telefonnummer: 010 510 70 70

Retur & Återbetalning

Vilka regler gäller för returer?
Visa fråga

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning. Om din beställning levererats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans. Vänligen läs punkt 5 och 6 i våra köpvillkor för detaljerade villkor, regler och priser för returer och reklamationer. Kontakta alltid oss på kundtjänst innan du gör en retur.

Kan jag ångra eller ändra en beställning?
Visa fråga

Om du ångrat din beställning och vi inte redan har hunnit börja plocka din order så går det bra att göra ändringar eller ta bort din beställning. Vi kan dessvärre inte höja beloppet på en kortbetalning/faktura och kan således inte lägga till produkter eller byta till en dyrare produkt. Om vi hunnit börja plocka ihop din order så kan du skicka tillbaka leveransen till oss när den kommit fram till ombudet eller när den hemlevererats. Observera att du som kund då står för returfrakten tillbaka till oss.

Hur gör jag en retur?
Visa fråga

Vi har en detaljerad guide här som du kan följa för att registrera och göra din retur.

När får jag mina pengar återbetalda?
Visa fråga

Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 20 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade. Vi genomför återbetalningen efter hanteringstiden och när din retur är registrerad och godkänd av vår lagerpersonal. Det tar därefter normalt 5-7 bankdagar innan du har pengarna på ditt konto. En bekräftelse skickas via E-post och en återbetalning görs alltid till samma betalkort som användes när du slutförde sitt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Klarna att ta kontakt med dig på din E-postadress för vidare information gällande återbetalningen.

Kan jag returnera en vara som jag packat upp?
Visa fråga

Du har rätt att packa upp och kontrollera produktens finish och funktion. Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering.

Vad händer om min produkt inte returneras i nyskick?
Visa fråga

Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget görs på det totala returbeloppet innan det återbetalas till dig. Vänligen läs våra köpvillkor för aktuella avgifter.

Kan jag göra en retur i en fysisk butik?
Visa fråga

I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte retur i butik för varor köpta online. Detta gäller även om du köpt en vara online och valt att hämta ut i butik.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot