Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Våra öppettider:

Vardagar 9-17

Telefonnummer: 010 510 70 70

Leveranser

Vad kostar frakten?
Visa fråga

Vi erbjuder oftast fri frakt för beställningar över ett visst belopp. Gränsen för fri frakt kan uppdateras och du hittar den aktuella gränsen i sidhuvudet på startsidan, samt på sidan för leveransinformation. Här finns också våra ordinarie priser per fraktsätt specificerat. De skiljer sig lite beroende på vilken speditör du väljer och om det är en hemleverans eller leverans till postombud.

Får jag något leveransbesked?
Visa fråga

Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp, samt aktuell lagerstatus för alla orderrader. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via E-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

Hur levereras varorna?
Visa fråga

Vi erbjuder många olika fraktsätt för att du ska kunna välja ett som passar just dig. Till postombud levererar vi med både Postnord och DHL. Detta gäller för mindre paket. Möbler och skrymmande gods skickar vi som hemleverans med Postnord eller Airmee i vissa storstäder. Vi erbjuder även hemleverans med Budbee i storstäder, samt Postnord företagspaket. Detaljerade uppgifter om våra leveranssätt, samt aktuella priser hittar du på sidan för leveransinformation.

Hur lång är leveranstiden?
Visa fråga

Vi har normalt en leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Om du behöver din beställning direkt är du varmt välkommen att kontakta någon av våra butiker för att se om de har dina produkter på lager och kan hämtas upp direkt.

Var är min beställning?
Visa fråga

I ditt leveransbesked finns en spårningslänk du kan använda för att se aktuell status. Du kan också gå till vår sida för leveransinformation för länkar till respektive speditör där du också kan spåra din försändelse. Om du inte fått något leveransbesked eller har andra frågor är du varmt välkommen att ringa till oss eller kontakta oss här.

Kan ni delleverera min beställning?
Visa fråga

Om delar av din order måste beställas till vårt centrallager brukar vi normalt sett skicka det som finns i lager direkt. Detta kan resultera i flera leveranser. Om du hellre önskar vänta på en samlad leverans när hela din beställning finns i lager, vänligen kontakta oss direkt. Vi jobbar på en lösning där vi låter dig som kund själv bestämma om du vill ha delad eller samlad leverans.

Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?
Visa fråga

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig en avgift för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp. Vänligen se punkt 2.9 i våra köpvillkor för detaljer och avgifter.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot