Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Telefonnummer: 010 510 70 70

Våra öppettider:

Vardagar 9-18

Helger 10-15

Faktura / betalning

Vilka betalningslösningar kan jag välja mellan?
Visa fråga

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Klarna Checkout (Faktura och Direktbetalning)

Hur fungerar betalning via Klarna Checkout?
Visa fråga

Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.

Hur skickas min faktura via Klarna Checkout?
Visa fråga

Din faktura aktiveras och skickas till dig via den mejladress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din beställning skickas från vårt centrallager. Om din order är skickad som en delleverans så skickas en delfaktura till din mailadress via Klarna.

Kan jag välja att delbetala via Klarna?
Visa fråga

Det går självklart att delbetala din faktura via Klarna. Fullständiga villkor för delbetalning hittar du här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf

Hur fungerar en återbetalning?
Visa fråga

När vi har mottagit och behandlat din retur på vårt centrallager så uppdateras din betalning. En återbetalning kan ta 5-7 bankdagar innan pengarna finns åter på ditt konto. Vi reserverar oss för att hanteringstiden av en retur kan ta upp till 20 arbetsdagar. En bekräftelse skickas då via mail och en återbetalning görs alltid till samma betalkort som användes när du slutförde sitt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Klarna att ta kontakt med dig på din mailadress för vidare information gällande återbetalningen.

Hur köper jag ett presentkort?
Visa fråga

Du kan köpa presentkort på hemsidan RoyalDesign.se samt i alla våra fysiska butiker.

Jag har ett gammalt presentkort - hur kan jag använda det?
Visa fråga

Presentkort köpta innan 18 dec 2018 kan just nu inte användas online på RoyalDesign.se. Vänligen kontakta oss på kundtjänst, så hjälper vi dig med en ny kod som är laddad med samma värde som ditt gamla presentkort. Du kan använda ett gammalt presentkort i alla våra butiker utom Kungsgatan (Stockholm) och Täby Centrum. Vi jobbar på att aktivera inlösen av presentkort även i dessa två butiker.

Jag har ett nytt presentkort - hur kan jag använda det?
Visa fråga

Presentkort köpta efter 18 dec 2018 kan användas i alla våra kanaler. De är alltså giltiga både på RoyalDesign.se, samt i alla våra fysiska butiker runtom i Sverige.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot