Skip to content

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.
Kontakt
Populära frågor
Leveranser
Retur & Återbetalning
Produkter & Priser
Presentkort & Rabattkoder
Reklamationer
Betalning & Faktura
Företagsbeställning

Fick du svar på din fråga? Om inte, så är du varmt välkommen att kontakta oss:

Chatta med oss
Du kan chatta med vår AI-assistent dygnet runt för att få svar på vanliga frågor och bli hänvisad till en agent om du behöver mer hjälp under öppettiderna nedan.

Öppettider vardagar:
09.00 - 11.00
14.00 - 16.00

Chatten är tillgänglig via den gröna ikonen i det nedre högra hörnet.

Observera att vid hög belastning kan chatten tillfälligt vara stängd.
Tack för din förståelse!

 

E-post
[email protected]
Vi strävar efter att svara dig så snart som möjligt, inom 48 timmar på vardagar.

 

Betalning & Faktura

Vilka betalningslösningar kan jag välja mellan?

Vi erbjuder via Walley Checkout följande betalningssätt: Faktura, Delbetalning, Direktbetalning, Bankkort och Swish. För detaljerade uppgifter om respektive betalningssätt, vänligen läs punkt 3.1 i vår köpvillkor.

Hur fungerar betalning via Walley Checkout?

Walley Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Detta innebär också att du kan bli nekad att göra köp med faktura eller delbetalning. När du har identifierats uppvisar Walley Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.

Hur skickas min faktura via Walley Checkout?

Din faktura aktiveras och skickas till dig via den mejladress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din beställning skickas från vårt centrallager. Om din order är skickad som en delleverans så skickas en delfaktura till din mailadress via Walley.

Hur fungerar betalning med Swish?

Du som ansluten till Swish kan genomföra betalning som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet. Vid eventuell retur återbetalas pengarna via Swish.

Fick du svar på din fråga?

Erbjudanden direkt till inkorgen!Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få exklusiva erbjudanden och inspiration direkt i din inkorg!
Jag godkänner RoyalDesigns integritetspolicy

Om Royal Design

Sveriges största utbud av inredning, möbler och design till ditt hem. RoyalDesign erbjuder ett sortiment med över 40 000 produkter. Inredning på nätet när det är som bäst.

Vi finns i flera länder.

  • Vår AI-chatt är tillgänglig för dig dygnet runt. Personlig service: Vardagar 09.00 - 11.00, 14.00 - 16.00
Bolagsnamn: Royal Design Group AB
Momsregistreringsnummer: SE556573-242601
Porfyrvägen 2
38237 Nybro
Sweden

Information

© 2025 RoyalDesign.se