Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Fick du svar på din fråga? Om inte,så är du varmt välkommen att kontakta oss vi telefon:

Telefonnummer: 010 510 70 70

Våra öppettider:

Vardagar 9-18

Helger 10-15

Reklamation

Hur lång garantitid har jag på mina produkter som jag handlar?
Visa fråga

Då vi är återförsäljare går vi efter tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen. Du har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om den produkt du köpt inte har garanti.

Är era paket försäkrade som skickas från er?
Visa fråga

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen till fraktbolaget. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du ta kontakt med vår kundtjänst, så hjälper vi dig. Vänligen skicka in en bild tillsammans med ditt ordernummer, så skickar vi en ny produkt alternativt krediterar dig för köpet. Vi står för fraktkostnaden och den eventuella returfraktkostnaden vad trasig vara.

Hur reklamerar jag en vara?
Visa fråga

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du skickar in en bild på defekten tillsammans med ditt ordernummer via kontaktformuläret. Så fort vi mottagit detta så kommer vi att återkomma till dig med ett svar i ditt ärende. Vi står för fraktkostnaden och den eventuella returfraktkostnaden vid en godkänd reklamation.

Royal Design Group AB reserverar sig för eventuella alla tryckfel såsom t ex pris, storlek, antal produkter i lager på denna webbplats. Vi kan inte heller till 100% garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende/färg. Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.

Vilka reklamationsvillkor gäller?
Visa fråga

Enligt 26 § personuppgiftslagen är RoyalDesign.se (Royal Design Group AB) därför skyldigt att, efter din egenhändigt undertecknade skriftliga begäran, en gång per kalenderår kostnadsfritt lämna besked om personuppgifter som rör dig behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter ska skriftlig information lämnas om vilka personuppgifter om dig som behandlas, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna har lämnats. RoyalDesign.se är även skyldig att på din begäran rätta, blockera eller utplåna sådana personuppgifter som inte har behandlats i enlighet med personuppgiftslagen. Du har även rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ytterligare personuppgifter om dig kommer då inte att behandlas. Royal Design Group AB, 556573-2426, 010-510 70 70, Svensknabbevägen 17, 39551, Kalmar Sverige, är personuppgiftsansvarig i enlighet med personuppgiftslagen.

Hur ser min reklamationsrätt ut?
Visa fråga

RoyalDesign.se (Royal Design Group AB) tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar vår Kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för varje returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader, inklusive all frakt. Eventuella kostnader som uppstår i samband med reklamationen, till exempel parkeringsavgifter och bensinkostnader återbetalar vi mot kvitto. Din skyldighet som konsument ligger på att begränsa skadan.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot