RoyalDesign.se
Sök

Kundtjänst

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör RoyalDesign. Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor. Välj det ämne ditt ärende gäller via knapparna överst på sidan.

Retur

Kan jag returnera en vara?
Visa fråga

Skulle du inte vara nöjd med varan så kan du skicka tillbaka den till oss och få pengarna tillbaka för din retur minus returfrakt. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du emellertid fraktkostnaden tillbaka till RoyalDesign.se själv. Detta gäller även om du valt att använda någon av våra butiker som utlämningsställe. Vi erbjuder retur 30 dagar efter du har mottagit returen. Vi tar en fast returavgift på 69 kr för returer som skickas via ombud och 150 kr för retur med upphämtning av fraktbolaget. Ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka något, detta för att hanteringen av returen kommer att gå snabbare. För att kunna återlämna varorna måste de vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Observera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage, annars är inte detta en godkänd retur.

Öppet köp gäller ej vid köp av presentkort.

Vissa undantag i ångerrätten kan förekomma om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig.

Det går tyvärr inte att returnera eller ångra ett internetköp i någon av våra butiker, utan din retur behöver skickas tillbaka till vårt centrallager.

Är varan skrymmande eller om vikten på paketet överstiger vad som får tas emot på ett utlämningsställe kommer du även att bli debiterad en upphämtningskostnad oavsett om varan hämtas upp på din bostads- eller företagsadress.

Hur gör jag för att byta en vara?
Visa fråga

Om du skulle vilja byta din vara så sker detta på samma sätt som en retur. Du tar kontakt med oss på kundtjänst för att få en retursedel skickad till dig. Vi kommer sedan att kreditera dig för din retur minus returfrakt. Om du hellre skulle önska att få beloppet registrerar på ett tillgodokvitto som du sedan kan använda på ditt nya köp är det självklart inga problem, bara informera oss på kundtjänst om detta. Du registrerar sedan ett nytt köp på det du önskar istället.

Vad händer om jag inte tar emot min leverans?
Visa fråga

Ditt paket ligger kvar på ditt ombud/terminalen i 14 dagar efter att den ankommit. Skulle du inte hämta ut/ta emot din leverans inom dessa dagar så kommer paketet automatiskt att skickas tillbaka till vårt centrallager och vi debiterar dig som kund 200 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och du som kund debiteras för dessa 200kr.

Hur fungerar ångerrätten?
Visa fråga

Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 30 dagar efter att du mottagit dem. Vid en delleverans gäller det 30 dagar efter att du mottagit den sista varan på din lagda order.

Vid returen så bör produkterna packas ordentligt i en oskadad originalförpackning samt originalemballage. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Utöver eventuellt värdeminskningsavdrag så står du också för fraktkostnaden. Exempelvis om originalförpackningen är skadad vid leveransen så tar vi ut en kostnad på 200 kr.

För att kunna hantera din retur behöver vi ditt ordernummer, kundnummer och namn. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst på 010-510 70 70 alternativt info@royaldesign.se för att få hjälp med din retur. Vi skickar sedan en returfraktsedel till dig.

Du kan även använda dig av Konsumentverkets standardformulär som du kan ladda ner här.

Vid eventuellt utnyttjande av din returrätt utan vår returfraktsedel så betalar du för fraktkostnaden och har således även transportansvar. Returer skall skickas till vår adress som du finner längst ner på hemsidan eller under Kontakta Oss. Transportansvar innebär att du ansvarar för att din försändelse kommer fram hel till oss. Använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen, till exempel paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det väldigt viktigt att du märker paketet med RETUR för att undvika extra kostnader.

Vid köp av en produkt som tillverkas speciellt för dig och enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du köper en soffa med ett specifikt tyg som sedan tillverkas just för dig. Vid beställning av en specialtillverkad vara kommer vi att kontakta dig för godkännande innan ordern expedieras.

När får jag återbetalningen för min retur?
Visa fråga

När vi har mottagit och behandlat din retur på vårt centrallager så uppdateras din betalning. En återbetalning kan ta 5-7 bankdagar innan pengarna finns åter på ditt konto. Vi reserverar oss för att hanteringstiden av en retur kan ta upp till 20 arbetsdagar. En bekräftelse skickas då via mail och en återbetalning görs alltid till samma betalkort som användes när du slutförde sitt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Klarna att ta kontakt med dig på din mailadress för vidare information gällande återbetalningen.

Fick du svar på din fråga?

Vi har betyget null av 10 baserat på 0 omdömen. Powered by: Trustpilot